.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران از استان‌های با ریسک بالا در زمینه بیماری آنفلوآنزا است
مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: مازندران از استان‌های با ریسک بالا در زمینه بیماری آنفلوآنزا است لازم است دامداران و مرغداران به مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای با دقت توجه کنند.

به گزارش شمال نیوز،حسین رضوانی اظهار کرد: با توجه به فصل سرما برنامه واکسیناسیون تب‌برفکی را در دستور کار داریم که ضرورت دارد دامداران برای دام‌های سنگین همکاری لازم را با دامپزشکی شهرستان‌ها برای تزریق واکسن داشته باشد.

وی افزود: انجام واکسیناسیون برای امنیت و سلامت دام بسیار مهم است تا شاهد بروز آسیبی نباشیم.

مدیرکل دامپزشکی مازندران اضافه کرد: موضوع مهمی که در این فصل از سال دامداران باید مدنظر داشته باشند اصلاح پوشش دامداری‌ها و همچنین جلوگیری از انتقال، جابه‌جایی و یا نگهداری دام در حریم یا بستر رودخانه‌ها است تا شاهد بروز مشکل و یا تلفاتی نباشیم.

رضوانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ورود پرندگان مهاجر با آغاز فصل پاییز در مازندران، تصریح کرد: مشاهده می‌شود برخی از کشاورزان بعد از برداشت برنج زمین‌های شالیزاری را برای پرورش طیور به‌صورت غرق‌ آبی آماده می‌کنند که لازم است باتوجه به نگرانی درباره بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از انجام این کار به شدت پرهیز کنند.

وی با اعلام اینکه همه ساله نگران شیوع بیماری آنفلوآنزا در استان مازندران هستیم، گفت: ممکن است پرندگان مهاجر سویه‌های جدید بیماری را با خود داشته باشند که در این صورت ممکن است مشکلاتی برای طیور بومی، طیور صنعتی و حتی انسان به همراه داشته باشد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه اداره دامپزشکی در حال پیگیری از سازمان است که آیا مجوز شکار امسال در مازندران داده شود یا نشود؟ اظهار کرد: تا زمانی که اعلام نکردند هیچ‌گونه اظهارنظری در این زمینه نمی‌توان نکرد ولی با توجه به اینکه مازندران از استان‌های با ریسک بالا در زمینه بیماری آنفلوآنزا است لازم است دامداران و مرغداران به مسائل بهداشتی و قرنظینه‌ای با دقت توجه کنند.

این مسؤول با تأکید بر پرهیز از عرضه طیور بومی و شکار با توجه به سرد شدن هوا، خاطرنشان کرد: همچنین مرغداران نیز با رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای جوجه‌ریزی کمتر و تخلیه زودهنگام را در دستور کار خود قرار دهند.

رضوانی تصریح کرد: با سرد شدن هوا علاوه بر نگرانی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، احتمال شیوع بیماری‌هایی از جمله گامبورو، برونشیت، نیوکاسل، کمپلکس تنفسی و سایر وجود دارد که لازم است حداکثر دقت و توجه را در کنترل مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای و تردد مدنظر داشته باشند که در این زمینه مکاتبه‌های لازم باید صورت گیرد.

وی در پایان گفت: امیدواریم دامداران، مرغداران و مردم با رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای شاهد مشکلی نباشیم./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.448 seconds.